COMENÇAM LA PSICO. 1a part
Ja hem començat la psicomotricitat i té un gran èxit!
A tots els infants els agrada molt anar-hi i han agafat la dinàmica de la sessió sense cap problema.
Per començar, ens llevam les sabates i ens posam els
calcetins de psico. Tothom les deixa col·locades en el seu lloc.
Hi ha activitats que convertim en rituals per ajudar els infants a saber en tot moment el que passarà, el que s'espera d'ells, el que han de fer; de manera que guanyen seguretat i tranquil·litat i els proporcionen referències estables.
Recordam les normes de "psico" a cada sessió i
si fa falta durant la sessió, també.
La importància de repetir les mateixes normes a cada sessió implica una vegada més seguretat en allò que hem de fer. Poc a poc, els infants entenen el funcionament de les relacions que s'estableixen entre ells, i com aquestes s'han de fonamentar en el respecte mutu i en la tolerància.
A "psico" la norma més important és "no podem fer mal".
Després de les normes, fem l'escalfament muscular.
Aquesta part de la sessió ajuda els infants a fer-se més conscients del seu cos (la corporalitat és la gran protagonista de la pràctica psicomotriu educativa) i a anticipar-se i preparar-se pel plaer sensoriomotriu que els espera.

La sala de psicomotricitat és converteix en el seu lloc de desig.
L'infant ve amb alegria i cada setmana espera amb il·lusió per tomar la torre.
A LA 1, A LES 2 i A LES 3!!!
"Tomar la torre" té un gran significat per als infants. Poc a poc, es va creant un clima en el qual han de preparar-se tant a nivell mental com corporal.
Han de ser capaços d'ajustar el seu cos per partir a córrer i... espitjar, tomar, riure i fer una gran descàrrega tònica------> Tomar una gran paret de coixins molts més alta que ells amb un adult al darrere!!
Així és com sempre començam les sessions de psicomotricitat.
Gradualment, us anirem ensenyant cada una de les parts perquè pogueu entendre perquè els agrada tant, i com la sala de "psico" es converteix en un lloc de plaer sensoriomotriu, en un lloc de comunicació i en un lloc de desig.
Cada setmana els nins i nines d'aquesta classe construeixen una imatge del seu plaer (on jugaran, des d'on botaran, com correran, amb qui jugaran, què construiran...) que fa que el temps que passa entre cada sessió sigui tan important com la mateixa sessió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario